Повышение продаж через Интернет: рейтинг технологий онлайн-маркетинга

Повышение продаж через Интернет: рейтинг технологий онлайн-маркетинга

В современном бизнесе использование интернет-технологий является неотъемлемой частью маркетинга. Компании, занимающиеся продвижением сайтов, предлагают широкий спектр услуг. Однако прежде чем принимать решение о сотрудничестве, важно самостоятельно изучить инструменты интернет-маркетинга.

Перед тем, как заняться рекламой своего сайта, необходимо задать главный вопрос: "Когда и откуда приходят покупатели к вашим конкурентам или лидерам в вашем рынковом сегменте?" Благодаря анализу опыта других компаний, можно достичь значительных успехов.

Как увеличить продажи в интернет-магазине?

Как увеличить продажи в интернет-магазине?

Чтобы интернет-магазин приносил максимальную прибыль, необходимо привлекать как можно больше заинтересованных платежеспособных клиентов с высоким средним чеком. Для этого можно использовать несколько методов.

1. Увеличение конверсии

Многие посетители сайта не совершают покупки не потому, что не понравился товар или его стоимость, а по другим причинам. Например, они забыли про товар в корзине. Чтобы решить эту проблему, крупные интернет-магазины проводят маркетинговые кампании в виде писем-напоминаний об оставленных товарах. Это способствует увеличению вероятности совершения покупки и увеличивает лояльность пользователей, которые видят обратную связь с магазином.

2. Повышение трафика

Не все источники трафика приводят к интернет-магазину именно покупателей, часто это случайные посетители. Чтобы повысить конверсию, необходимо отслеживать статистику продаж в привязке к источникам трафика и оптимизировать их. Кроме того, следует иметь в виду, что около 25-30% пользователей Рунета делают покупки через мобильные приложения. Если у интернет-магазина его еще нет, он теряет дополнительный трафик.

3. Оптимизация стоимости перехода

Стоимость перехода, умноженная на конверсию из пользователя в клиента, дает стоимость получения одного клиента. Важно оценивать, сколько стоил новый клиент и каким образом его получили. Также следует учитывать «стоимость клиента» – это сумма всех его покупок на сайте. Она должна быть значительно выше среднего чека, чтобы интернет-магазин приносил максимальную прибыль.

Рейтинг интернет-маркетинговых инструментов

Рейтинг интернет-маркетинговых инструментов

Чтобы понять, какие инструменты интернет-маркетинга набирают наибольшую популярность в сфере продаж через Интернет, достаточно взглянуть на статистику поисковых запросов на сервисе wordstat.yandex.ru. В порядке убывания интереса к ним можно составить следующий рейтинг:

1. SEO

This technique aims to optimize the site by providing unique content with a well-selected and distributed set of keywords (key phrases) that is oriented towards search engine robots. Competitors work daily on getting their online stores to be on the first pages of search engines. SEO takes about 75% of the conversion growth, so it's worth investing money into SEO-specialists and copywriters who can create high-quality texts with the necessary volume and content for your website.

2. Contextual advertising

This is a type of advertising aimed at a specific audience, based on their search queries. It includes banners and targeted ads. Contextual advertising increases conversion rates by up to 20% due to its "direction" on the target audience that is already interested in specific products or services.

3. Link exchange (partnership programs)

For online stores, link exchange is a system for selling your products through the website of a partner company and vice versa. It makes sense for partners with similar turnovers, visits, and themes. For example, if you sell children's clothing online, you can exchange links with a store that sells soft toys. Partnership programs can also work on different terms: for example, an unknown brand reaches an agreement with a large online store to sell their goods on its platform for significant payouts. In practice, this is marketing by means of a more prominent brand.

4. Banner advertising

This method is mainly used for the advertisement of a company's brand rather than for the purpose of making direct sales. Banner advertising varies in conversion rates from 1% to 20%, but it is always financially costly, so it should be part of a comprehensive promotion strategy. Here, as nowhere else, the visual component is essential, so don't skimp on designers' work. Non-professional banners can undermine your company's image.

5. SMO

This is a progressive marketing method that reflects the modern trend of "indirect" advertising. Through SMO, businesses attract customers through social media. Advertising on social networks allows companies to create a special atmosphere of trust with users, identify their needs, obtain feedback on products and services. By ordering such a service from professionals, in about six months one can achieve an average profit growth of up to 35%. Typically, a company's social network page contains, in addition to links to products and services, entertainment information targeting specific audiences. This allows businesses to retain potential customers' attention and increase their loyalty to the brand.

6. Direct internet marketing

This technique involves promotional emails sent to already existing customers through subscription. Its effectiveness depends on the proper presentation of materials. Emails should be properly built, look equally good on all gadgets and not have issues with link transitions. Otherwise, customers will not want to read subsequent emails, and they will unsubscribe. Therefore, although at first glance such mailings may seem easy to make, it's better to entrust them to the same agency that deals with your internet marketing promotion.

The ranking provided is not unambiguous in terms of the effectiveness of internet marketing tools. For example, SEO is a very broad concept that combines a significant number of promotion methods, whereas direct internet marketing is an extremely simple and straightforward way of increasing sales, so information about the latter is searched for less often.

Фото: freepik.com

Комментарии (0)

Добавить комментарий

Ваш email не публикуется. Обязательные поля отмечены *